himlen!

Finns det något godare att krypa upp med i soffan en kall kväll än en stor kopp med te?
Nej, jag tror faktiskt inte det :)


Jag är och har varit "teoman" i flera år nu och testar ofta nya sorter, men jag har mina favoriter.
På lösvikt så är mitt favorit rabbarber och grädd, ja nu hör ju själva, bara namnet gör en sugen!

Men det finns faktiskt något som slår rabbarber och grädd, nämligen Chaite.
Eller te kan man kanske inte riktigt kalla det, för det är inte i "te format" utan snarare mer
pulver aktigt. Man blandar med hälften kokande vatten och hälften varm mjölk, och woila, världens
godaste te!!

Nackdelen är att det bara finns att köpa på expressohouse, som tyvärr inte finns här uppe hos mig.
Därför passar jag på att besälla upp flera burkar med kusinerna från göteborg :)


image65


Vilket är erat favoritte?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback