dåligt

har ingen inspiration överhuvudtaget till att skriva, är inne i värsta svackan när allting känns tungt.. vill bara ligga i min säng och dra täcket över huvudet fram tills att det blir sommar. vet inte riktigt varför det blivit såhär men det känns kasst.. allting känns meningslöst och jag får ångest hela tiden..

har filurat en del i dag och igår.. på hur jag vill att mitt liv ska vara om sisådär 10år, eller 20.. eller 30. känns som att när man är 50 år så blir man överlycklig om man får dricka kaffe och läsa tidningen,. som att det inte finns något spännande att leva för.. :p

eller. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.. men som igår, när jag var på julbord. visst det var gott med mat, men sen vart man less.. då ville man göra något annat än att sitta och prata med en massa folk som maninte ens kände, men dom som var i 45-60 års ålders verkade uppfatta julbordet som världens absolut roligaste tillställning, man fick ju mat och prata med folk, dom verkar liksom.. ha så jäkla låg standard på vad som är roligt.. som att de nöjer sig med vad som helst.

så vill jag inte ha det. jag vill inte sitta om 50 år och tycka att den bästa stunden i veckan är då det är dansbandskampen på tv, eller byta dubbelsängen till två enkelsängar.. eller ha separerade sovrum för att jag tycker min man snarkar.. det måste vara så sjukt jävla tråkigt att vara gammal, eller så framstår det iaf som så!

dom säger ju att livet är vad man gör det till. isf tänker jag verkligen inte sitta kvar här i stan när jag är gammal.. hah. får inte riktigt fram vad det är jag försöker säga.. men.. fattar inte, bara för att man blir gammal så borde man ju inte automatiskt nöja sig med mindre än tidigare och sänka standarden på vad som är ett nöje och vad som bara är tråkigt måste. .


nja.. ska filosofera lite mer på det där!;p

Permalink 10 poäng Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback