Lumpen

Vad har ni för relation till lumpen?
Jag tycker det är bra att vi har gjort nedskärningar eftersom vi i sverige förmodligen aldrig kommer hamna i något krig (och gör vi det så förlorar vi endåså..;p ) och det finns faktiskt viktigare saker att lägga pengarna på!


Däremot tycker jag det är bra att vi endå har kvar en del utav det eftersom vi kan på så sätt tex skicka ut trupper i utlandstjänst osv, men hur ser ni på det här med tjejer och lumpen?
Tycker ni det borde vara obligatoriskt även för dem eller tycker ni att vi borde ta bort att det är obligatoriskt över huvudtaget?


Jag tror lumpen kan vara en bra erarenhet, man får testa någonting helt nytt och ta ansvar, dessutom lära sig att arbeta i grupp och med folk som man inte känner. Speciellt nu då det finns så himla många olika ämnen att välja mellan så borde ju alla hitta någonting som de tycker verkar vara roligt.

Jag ska skicka in ansökan om att jag vill göra iaf, men vad jag tänker skriva som första handsval är en hemlis.. iallafall fram tills att jag får bekräftat att jag får den tjänsten ;D

image146
Har ni/ska ni göra lumpen? Hur känner ni inför det?
om ni valde att inte göra lumpen, vad berodde det på?










Permalink tankar & ideér Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback