Rast?

image145

uppehåll avbrott, paus, stopp
Det finns ju massor utav synonymer när man söker på uppehåll, men vart jag än kollar så hittar jag ingen förklaring?
Hur kommer nu detta sig? Finns det helt enkelt ingen förklaring på vad ordet uppehåll innebär, är det någonting tolkningsbart som är upp till var och än att avgöra meningen utav?

Är uppehåll en början till slutet, eller är det mer som att få ha lite egen tid en period? Jag vet verkligen inte.
Jag vet inte hur det fungerar i det stora hela, alla har väl sina själv till ett uppbrott eller en paus men man kan nog
inte dra alla över en och samma kant. så det är då alltså en tolkningsbar fras.

Min uppfattning av ett uppehåll är att det kan bero på en rad olika andledningar, men förtillfället pga utav
att när man träffar en person som man blir fruktansvärt kär i och känner att man har hittat rätt, så vill man ofta gå fram alldeles för fort, man flyttar i stortsätt in hos den ene, är upp i varandra hela tiden, och de få gångerna som man är får sig själv så smsar man, ringer och på andra sätt komunicerar med sin partner. Detta är ingenting som fungerar i längden. Det bästa receptet på ett bra förhållande är ETT EGET LIV.

Man måste kunna ha ett eget liv, egna intressen, egen tid och egna vänner som inte partnen är iblandad i, annars så blir det lätt att hela ens liv börjar kretsa runt den andres, och detta skapar problem och irritation.

Ska det fungera så behöver jag få ha ett eget liv.


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback