fruktansvärt

image203

Jag förstår verkligen inte folk som använder  äkta päls bara för att det är snyggt eller modernt. Det är ju så fruktansvärt sjukt det djuren får stå ut med bara för att vi vill bära päls, de föds upp enbart för pälsens skull och lever hela sitt liv instängd i en liten bur och plågad till dötts. Fattar seriöst inte hur ni tänker! Antigen har ni absolut NOLL sympati eller så har ni ingenting i huvudet. grova ord men jag fattar verkligen inte!! Det är en sak att ha en fusk skinnjacka eller en fuskpäls för att man tycker det är snyggt. Vissa anser det som dubbel moral men varför skulle det vara så? Vi kan bära snygga fuskplagg och på så sätt minskar uppfödningen utav djur som används enbart för sin päls skull.

Och det argumentet ni som är för päls säger om att folk som är emot päls borde vara veganer också isåfall för att inte ha dubbelmoral, det är inte samma sak!! Det finns väl säkert enstaka fall då djuren plågas även där men inte alls i lika stor utsträckning som allt med pälsindustrin. Sedan om vi väljer ekologiskt så vet vi dessutom att det tex varit frigående höns andsoon. Många verkar se det som ett tecken på att man har mycket pengar när man har råd att köpa pälsjackor, mink mössor eller liknande. Det enda jag ser det som ett tecken på är att man inte bryr sig om andra individer runt oss och att man är så fruktansvärt egoistisk så att man inte ser djurets lidande. sjukt patetiskt. ojojoj.

Blev långt inlägg. Men det är verkligen nånting jag stör mig på. Ni som fortfarande känner er manade till att handla päls kan väl isåfall ta en titt på den här videon, eller klarar ni inte av det?

http://www.furisdead.com/feat/ChineseFurFarms/

Permalink tankar & ideér Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: m

bra skrivet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback