Vemdalen

Ja.. vad ska man säga, helt galen resa på alla sätt och vis! Vi åkte i torsdags och jag,per och robin började förfesten i bilen på väg upp. sedan är det ett rätt så stort svart hål vad som hände från det att vi kom fram tills att jag somnade, men så kan det ju gå ibland också.. enligt bilderna och videokameran så såg jag ut att ha det roligt i varjefall :)
På fredagen gick vi iväg på en liten utflykt upp i backen där vi satt och drack och fjantade oss mest, mycket trevligt dock 15 minus grader så det blev rätt kallt efter nån timme.

Vid tre åkte vi in till hotellet på afterski, mycket trevligt där med men jag tog det lugnt då jag fortfarande inte kände mig så pigg och fräsh efter gårdagens påhitt. jag, robin, nordle och per ville gå tillbaka till stugan som var ungefär 1-2 km därifrån. Helt plötsligt försvann både nordle och per så jag och robin (som var hyffsat packad vid det laget) fick traska hem själv. Vi gick, och gick, och gick, och gick, och sen trodde vi att vi skulle dö för det var så sjukt kallt! sedan började vi fundera på vart sjutton vi var och vart stugan låg. vi insåg snabbt att vi hade gått åt helt fel håll och hamnat mitt ute i ingenstans. Då fick vi syn på en traktor som skottade och gick fram för att fråga efter vägen. Det visade sig att vi var helt fel och skulle bli tvungen att gå ca 5 km för att komma till stugan. Men efter lite fladrande med ögonfransarna från mig och robin så lyckades vi få stjus med traktorn. Han körde då långt som sjutton in i skogen och robin blev nervös över att han kunde vara en våldtäcktsman, men icke! :) Han släppte av oss vid skoterspåren och sedan var det bara att plumsa rakt över så var vi äntligen hemma tillslut!

Lördagen körde mårten igång med drickningen redan halvsju påmorgonen, och sedan var det full rulle hela dagen. Runt klockan 14.00 så kommer jag ner på nedervåningen och funderar över vart alla killar har tagit vägen. Det visar sig att de har tryckt in sig i ena sovrummet, sitter och kollar på porrfilm och har runktävling. Det blev lite för mycket för mig så jag sprang upp på övervåningen och pysslade på med en massa annat. =) Kvällen, har jag inte allt för mycket minne utav.. vilket kändes dagen efter också när jag vaknade med världens huvudvärk.

Några höjdpunkter från helgen;
¤Hårtorken, dvs, mårten och nordle fick tag på min hårtork, och sedan blev det helgens stora underhållning. när man slog på 1 så var vi helt plötsligt på franska rivieran, 2an var barbados och 0an var vemdalen. (haha, man måste ha varit där för att fatta det roliga i det!)
¤ Mårten och nordle tröck in en hårspray i pers sko och satte sedan eld på den =den sprängdes
¤ Mårten dunkar sönder inredningen (lite roligt var det nu såhär i efterhand) haha
¤ volbeat - moment forever, Grease vs Snoop Dogg - You're the one that I want for the next episode gick om och om igen hela helgen!




image212Pers sko blir uppeldad


image213
Promenad till hotellet, KALLT!

image214
Full och osminkad, men glad endå! :)

image215
Vi blev ju tvugna att käka ibland också!

image216
fulla och glada

image217
som sagt, det krävs endel för att orka vara ensam tjej med dom där pajasarna =)

image218
feeeeezaaaa

image219
utflykt i backen

image220
samlad trupp

image221

image222


image223

trevlig resa, men nästa gång får det bli till ett varmare ställe! :)

Permalink Angelica Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback