svåra val

bara ca ett halvår kvar av skolan.. frågan är vad som händer sedan! finns så sjukt mycket saker som jag vill hinna med att göra.. vet bara inte i vilken ordning jag ska göra allting.

jag vill åka ut och resa huuur mycket som helst, åka som au pair till antingen Usa, nya zeeland eller irland.
jag vill flytta och bo utomlans ett tag, bo i stockholm ett tag, bo med en kompis ett tag, bo själv ett tag..
jag vill plugga vidare, få ett bra jobb, skaffa bra kontakter, tjäna bra

åååh.. jag vill så mycket. vet bara inte vad jag ska prioritera.. en bra utbildning är ju a och o för att sedan få ett bra jobb= bra lön.  men jag vet inte om jag orkar sätta mig vid skolbänken på en gång i höst och plugga tre år till.. är så mycket annat som lockar, bartenderutbildningar i spanien, resor med tjejerna, se nya städer, länder.. ja allt det där! vill bara jobba ihop en massa pengar och sedan åka iväg och resa..

men om jag tar typ två sabbatsår så finns alltid risken att det inte kommer gå lika lätt sedan i skolan.. att man kommit ur alla pluggrutiner och allt som har med skola att göra. skitsvår sits känns det som. . iof kan jag alltid åka ut och resa när studierna är klara.. men känns som att alla kompisar vill åka ut nu, och om tre år så är de less? :S


aaaw va jobbigt det är. tur att jag har ett halvår kvar att fundera=) ska bli roligt att få göra en sista grej innan studenten med alla tjejerna också.. dvs studentkryssningen=) och några dagar i stockholm.. mys :)



svårt val.. även fast det känns som att det ena är självklart..:p

Permalink 10 poäng Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback