we all make them

misstag, alla gör vi det någon gång.. eller hur? vissa fler, vissa färre.. vissa större och vissa mindre. men alla gör dem någongång. man säger att man lär sig av sina misstag, och misstagen stärker oss som person och får oss in på rätt bana.

misstag är något som måste göras för att man ska kunna växa och lära sig mer om sig själv och hur folk omkring fungerar. annars slutar man upp som en naiv människa som tror att hela världen och dess invånare är underbara och att alla vill väl. näe.. jag tror det är bra att göra misstag.. även fast de inte känns så roligt just då man är mitt upp i det.

det enda som är så satans drygt är att i den här stan så kan man inte göra ett misstag, släppa det och gå vidare.. utan det leder alltid till ryktesspridning, lögner, överdrifter och skitsnack.. galet onödigt!

det senaste året har jag gjort en hel del misstag.. eller rättare sagt de senaste två åren. många gånger har jag ångrat mig som en galning och önskat att jag kunde gå tillbaka i tiden och ändra mina beslut.. men hade jag inte gjort dessa misstag så hade jag inte varit på den ruta jag är idag.  och eftersom det inte går att komma bakåt i tiden så är det bara att gilla läget..


mitt största misstag var som jag ältat gång på gång att släppa mrright, eller egentligen släppte jag inte honom men jag borde kämpat ännu hårdare. det är förmodligen något jag alltid kommer ha ångest över.. men sedan finns det mindre misstag som jag gjort lite då och då.. blivit för full, skämmt ut mig, spytt offentligt, ramlat på dansgolv, gått hem med fel killar, sagt fel saker, bråkat, snackat skit, struntat i skolan, skippat prov.. ja.. massor med misstag. men av nån anledning verkar alla hetsa upp sig just vid gått hem med fel kille...varför är det en sån stor grej här i stan?? alla har väl gjort det någongång, varför blir det då en sån uppståndelse? varför är det så ap speciellt att två personer (eller fler..) har sex och sedan inget mer? vi lever inte direkt på 1700talet utan det är helt normalt att ha sex med någon man inte är tillsammans med, inte exakt en förstaside nyhet.

visst.. när man var 14 år så blev det världens skvaller när man gjorde nått sånt.. men det var ett bra tag sen ni var 14 år så bör ni inte då ha växt ifrån det? uppenbarligen är vissa fortfarande kvar i fjortis stadiet. syftar då speciellt på en person som hela tiden verkar ska lägga sig i saker man inte har att göra med. S, väx upp och sluta lev på mamma !

Permalink 10 poäng Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

kunde inte sagt det bättre, Jag önskar att få se hur S's framtid ser ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback